Nelson Lakes National Park

Tisdag, 2 Februari, kl 11:12

Igår var det, efter fem månaders uppskjutning, äntligen dags att se Nelson Lakes National Park (och inte var det tack vare mitt initiativ heller).

Lloyd hämtade mig halv elva och vi kom fram straxt innan tolv. Såg oss omkring på stranden till sjön och gick sedan på en timmes bushwalk. Sen åt vi lunch på stranden, tittade på turisterna som badade i det svinkalla vattnet och slutligen åkte vi upp till Mount Robert och njöt av utsikten.

  

 Mount Robert.
 Panorama över Lake Rotoiti, taget från Mount Robert.

Kom hem straxt efter fem, så över lag en väldigt trevlig och lyckad utflykt. :-) Nu ska jag bara ta mig igenom den här veckan och sedan är det inte långt kvar tills Queenstown.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0