Redovisning i repris

Tisdag, 9 Februari, kl 15:35

Jag vet att jag har varit lite död nu de senaste dagarna. Finns ingen ursäkt faktiskt. Vet inte riktigt vad som har hänt… i lördags kväll åkte jag till Lisa för att se efter hennes partner Glenns ungar. Lisa och Glenn var bortresta över natten (nått bröllop) och de ville inte lämna barnen själva. Skaran består av Ali (13), Thomas (11) och Liam (15) så det var inte så ansträngande. Liam spelade tv-spel med sin kompis, Thomas kom hem vid 10 efter att ha varit hos någon kompis födelsedagsfest och Ali och jag tittade på Rush Hour 2.
Vi köpte pizza till middag och jag åt pommes för första gången sen ja… jag kom hit typ. GOTT!  Åkte hem söndag morgon/förmiddag för att se efter Kate och Fergus här.

Framåt fyra slutade min dag jag åkte in till Nelson för att lämna över Lost avsnitt till Lloyd samt reda ut mitt boende med hans morsa i Christchurch. Vi åt middag på en indisk restaurang. Indiskt är generellt ganska stark mat, jag vet det. Men jag beställde en fiskrätt där det stod ”mild spices”. Extrakollade med servitrisen men när fisken serverades var den i alla fall stark. Ok så Lloyd höll inte med så det kanske bara är jag som är känslig men man kan ju knappast vara den enda. MILD ska ju betyda noll hetta, eller hur?

I vilket fall var det min helg, igår var allting som ”vanligt” igen efter ett långt skoluppehåll; barnen kördes till skolan, jag gick till bibblan, jag hämtade barnen… osv. Idag har jag haft ledigt förutom att lämna barnen och göra lite snabb städning innan jag åker bort imorgon! Guuuuud ska bli så skönt. Spännande! Kanske inte imorgon och torsdag samt tisdag och onsdag nästa vecka för då är det bara bussresa som gäller men man får väll göra det roligt också. På nått vänster.

Förmodligen uppdaterar jag inget medan jag är borta. Om jag får Internet lite snabbt kanske jag skriver något på Facebook. Kanske messar jag några efter mitt… bungyjump! :-D *fnittrar nervöst*

Nu ska jag återgå till lite packning och förberedelser. Tjenixen!

PS. När jag kommer tillbaka är det bara 2 veckor kvar innan jag åker till Nordön, 3 veckor tills jag åker hem, YIKES

Kommentarer
Postat av: Hilding

Har du inte lärt dej de här med "mild" mat från indien etc? stark = brännsår på läpparna, medium = oätlig, mild = starkt ^^

2010-02-09 @ 09:06:58
Postat av: Hanna

Jag vill ha ett sms ;-)

2010-02-09 @ 09:25:27
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Almie

Jag vill oxå ha ett sms. Helst telefonsamtal, men man tar väl vad man får :P

2010-02-09 @ 11:57:30
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Papsi;-)

Papsi SKA ha ett sms...hoppas du får en rolig, spännande och äventyrlig semester!



Åsa och Alexandra hälsar!



Py-py, papsi;-)

2010-02-09 @ 22:07:36
Postat av: Jessika

kul att du hittade min blogg! Far jag fraga hur?

2010-02-10 @ 10:29:27
URL: http://tokyostreetstyle.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag har nu startat upp Veckans blogg för vecka 6, hade varit super kul om du ville vara med :)

Det är sista dagen för att anmäla sig idag :)

http://killmee.net/category/pagaende.html

2010-02-10 @ 10:58:01
URL: http://killmee.net
Postat av: Christelle Stridh

Hej Hanna!!! Vad roligt att läsa om din resa... Har suttit i timmar och läst och tittat på dina fina bilder... Fortsätt utnyttja tiden på samma sätt resten av livet så blir du med all säkerhet en väldigt lycklig människa:))))

Kram Kram från mig och Charlie!!!

2010-02-14 @ 14:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0