Varm helg i Nelson

Plötsligt blev det helg och så här såg den ut. I fredags köpte jag ett par saker från Pak n’ Save och för första gången hade jag problem med mitt MasterCard, fick bara ”Decline”, slutade med att kortet drogs fyra gånger innan det accepterades. När jag loggar in på min Internetbank nu ser jag att trots att maskinen sagt Decline har den likförbannat dragit pengar från mitt konto! Så Pak n’ Save är skyldig mig 133kr, eller $26. Självklart har jag inte kvittot kvar så det ska bli intressant att se om jag får några pengar imorgon, det ser tyvärr inte så ut. Kul att förlora pengar bara så där. Jag är bra på det av någon anledning.

Igår var roligare dock, hade barnen fram tills halv tre då jag blev avbytt och kunde ta mig in till Stoke för att möta Lloyd och hans mamma Frances som är här på grund av begravningen. Jag fick säga hej då till Frances ordentligt, vi lär ju aldrig träffas igen vilket kändes väldigt sorgligt och trist förstås. Men för att muntra upp oss gick jag och Lloyd och såg Shutter Island, tyvärr ingen vidare film men efter filmen gick vi till Sachi! Sachi är en japansk restaurang som faktiskt ägs av en japan och både kocken och servitriserna är japaner (eller tja, de pratade japanska med varandra så jag antar det). Vi beställde en stor tallrik med blandat sashimi, sushi och lite annat; så löjligt gott förstås! Allting var rått haha, lite spännande. Massor av olika fiskar och grejer… jaa, det var en upplevelse.

Imorse var det tillbaka hos SPCA och kel med katter, kattungar och hundvalpar. Efter lunch var jag med barnen och tog dem till Isel Park där något band skulle uppträda skottisk musik som Justine tyckte jag skulle ta barnen till. Det var traditionell skottisk musik med säckpipor, kiltar och gud vet allt. Barnen var helt otroliga, i ca 50min satt de stilla på gräset med mig och var helt hypnotiserade av musiken, det kan man inte tro om barn! Men efter en timme började de leka och efter en stund hittade de en lekkamrat. Slutade med att vi satt där i ett par timmar innan vi åkte hem.
Har också upptäckt världens godaste glass. En italiensk glassbar har öppnat i Richmond Mall och jag och barnen var där i lördags och provade. Utan tvekan bästa glassen jag ätit, hur ska jag kunna undvika den sockerfällan?

Ska avsluta med att berätta något som har gått och gnagt i mig ett tag. Det var för några veckor sedan när Justine, Horst, Raul, Natalie och jag var på Rabbit Island och fiskade. De tog vanen men jag cyklade ner och lämnade cykeln vid deras van. När vi lämnade stranden tog Justine mig åt sidan och var lite arg för att jag lämnat cykeln olåst (jag visste inte att den hade ett lås..?). ”You were very lucky it wasn’t stolen, that’s a nice bike.” Vad irriterade mig? Jo att vanen har inget lås så vart de än åker med den och vad de än lämnar där i är i riskzonen, men det är inget problem. Ovanpå det så låser ALDRIG Justine eller Horst dörren till huset. Justine låser heller inte bilen jag kör. Så om jag lämnade cykeln där… det liksom känns inte så relevant att bli sur på mig för att inte låsa en cykel när de aldrig låser något. Rabbit Island är en strand dit pensionärer och familjer kommer. Självklart kunde cykeln ha blivit stulen (men inte hade jag en aning om att man kunde låsa den), men att bli upprörd över en cykel… ja, jag hoppas ni förstår vad jag menar. Nu har jag fått det ur mig i alla fall. Tack för det!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hmm....håller med dig om att det var knäppt. Om huset inte låses och ngn stjäl dina kameror och datorn - står de för det då eller?

Den där japanska restaurangen skulle jag vilja gå på!

Om du har möjlighet att printa ut ditt konto så att de ser att det är draget två gånger borde du kunna reglera pengatjafset. ´

Hildings rum känns som ett evighetsprojekt. Varför måste allt torka och härda och ha sig?

Jag har sportlov så vi kan skypa när du vill - just tell me when!



Många kramar och pussar

Mamma

2010-02-21 @ 12:25:23
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Papsi;-)

Hallåj Hansi,



Tycker inte att det är värt att kommentera händelsen med cykeln, mer än med en SUCK.

Håller med morsan om att ett kvitto inte behöves för att reglera en sådan felregistrering. Sånt har hänt för även i Sverige och mig veterligt så brukar banken ordna till det om man säger till.



Puss-puss-kram

Papsi;-)

2010-02-23 @ 20:28:07
URL: http://www.posten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0