Barnpassning i överflöd

Internet fungerade inte igår, annars hade jag skrivit då. (Internet fungerade visst, hade bara råkat trycka av W-lan knappen på datorn haha)

Blivit mycket jobb nu. Var med Fergus och Kate hela söndag kväll, hela måndagen och tisdagen så jag är rätt slut. Det är knäppt hur trött man blir av att passa barn, det kanske låter som ett slappt arbete men så är det icke. Det kommer att fortsätta vara intensivt fram tills måndag då det åker till Keith, sen börjar de skolan på onsdag (tack gode gud). Justine och Fleur kom hem från sjukhuset igår också, än så länge sover Fleur mycket men jag har en känsla av att det kommer ändras! Förhoppningsvis sover jag tungt nog för att inte vakna när hon skriker om nätterna…

Så, en tråkig jobbvecka framför mig. Det är bara att härda ut, sen är det inte långt kvar tills jag åker till Queenstown.

I vilket fall har jag nu samlat ihop lite bilder från Golden Bay resan, så här kommer dem.

 
Egen-ihopklistrade panorama tagna från toppen av Takaka Hill som man åker över för att komma till Golden Bay. Bild tre är tagen från vägkanten på väg ner i ”dalen” där Takaka ligger.


Så här ser kusten ut när man kör österut från Takaka, mycket dramatiska stenlandskap. En strand vid Wainui Inlet, mycket sten!

  
Bilder från den Walkway som tog mig till Wainui Falls.

 
Djungelpromenaden i The Grove var svårfotograferad, blixten var inte alls rättvis mot landskapet så alla bilder är rätt mörka.

 
En strand vid Wainui Inlet, mycket sten!

  

Första bilderna visar stigen till Wharariki Beach, sista bilden är stranden. Där jag uppenbarligen inte kunde gå ner barfota...

 
Cape Farewell och Farewell Spit.

 
Utsiktsbilder över Takaka! Panoramat visar södra Takaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0