Bebisen är här

Söndag, 24 Januari, kl 17:44

För 11 dagar sedan skulle bebisen ha fötts och som vi ha väntat sedan dess. X antal "Any day now" och "Any hour now" har sagts om och om igen av alla. Justines föräldrar började bli rätt otåliga eftersom de skulle bara stanna här fram tills bebisen kom. Men så i natt när jag gick upp satt Justine i köket och sa att hon tror bebisen är på väg. Jag hade slutat hoppats (hehe) men ca 45 min senare hör jag att hon och Horst tar vanen och åker till sjukhuset (runt halv fyra i morse). Straxt efter åtta ringer Horst och säger att Fleur är född och hon väger 4,5 kg! Barnafödandet tog rätt hårt på Justine men om jag förstått rätt kommer hon och Fleur hem redan imorgon. Barnen kom tillbaka hit, efter två veckors semester med sin pappa, för en halvtimme sedan och åkte med Horst in till sjukhuset. Jag ska åka vilken minut som helst nu och hämta dem så spenderar jag resten av kvällen med dem här.

Det har generellt varit en trevlig söndag. Myste med kattungar på SPCA i morse, solen har äntligen hittat tillbaka så jag och Lloyd spelade minigolf i Tahunanui. Det var länge sedan sist jag gjorde det! 67 poäng, ganska bra för mig haha.

Jag har ingen aning om hur den här veckan kommer se ut, jag kan nog glömma bestämt schema från och med nu... det blir dag för dag helt enkelt, lite träligt men det får jag väll leva med. Nu ska jag nog åka och hämta barnen.


Kommentarer
Postat av: Almie

Åh vad kul! Vill säga grattis även om det inte är du som fött barn, men ändå, grattis! Och vilket fint namn oxå, Fleur...(Delacour...?)

2010-01-24 @ 18:27:38
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Och mamma som tyckte att jag var stor när jag vägde lite mer än 3 kg...

2010-01-25 @ 12:21:44
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Almie

Sv Hanna: Jag kan tänka mig dig som en liten knubbis....



Men shit 4,5 kg! Det är ju lika tungt som....skitmycket! Tänk att pressa ut så myket, nej tack jag adopterar nog. Angelina Jolie kanske vill låna mig en annars...

2010-01-25 @ 20:06:12
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Almie

OCH!!! TAAAAAAAAAACK!!!! (för paketet)

2010-01-26 @ 13:32:17
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Sv till Almie (jo, jag vet vad du heter egentligen): det är ashäftigt att föda barn så om du kan ska du unna dig den upplevelsen!



Sv till Hanna: du var lagom stor redan som två kilo vilket du vägde lite drygt när du föddes :-)



Många pussar och kramar

Mamma

2010-01-26 @ 16:47:19
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0