Hett, hett, hett...

Torsdag, 28 Januari, kl 20:39

Idag har det varit HETT i Nelson! Solen har stekt rejält. Förmiddagen spenderade jag hos Lisa, städandes och vid lunch kom jag tillbaka hit och möttes av Fergus och Kate som kom tillbaka från Keith. En av Keiths vänner, Gale, lämnade av dem och vi åkte tillsammans (Gale har en son, 5 år) ner till Rabbit Island och hängde där fram tills halv fyra. Vi badade ett tag men mest satt vi i skuggan, trots det är jag lite röd i ansiktet, inte bränd men man kan se att jag suttit i solen idag… nu sitter jag på mitt rum som alltid börjar koka vid 3-4- tiden när solen ligger på, det kyler ner framåt midnatt så när jag vaknar på natten är det lagom temperatur. Var på boxningen nu på kvällen och svettades ihjäl där också! Tro mig, man börjar svettas på ställen man inte trodde det gick (ögonlock t ex) Enda passet den här veckan, surt.

Jag ska inte klaga på värmen dock, jag föredrar detta framför allt regn vi hade förut. Faktiskt.
Har precis gått på spindeljakt i mitt rum för andra gången den här veckan. Nytt rekord, 16 spindlar. Helt sjukt. Tre stora och resten var väll rätt små men ändå. Långben- art allihop. Trött på dem blir jag.

Nu ska jag se Battlestar Galactica innan det är sovdags. Ni kan ju titta på mina bilder från gårdagens inlägg!


Kommentarer
Postat av: Karin

hahah "nytt rekord, 16 spindlar". SJUKT!

2010-01-28 @ 12:48:16
Postat av: Almie

Wow, hörde jag just att du föredrog solen framför regn? :) Vilken överaskning.



Så, idag saknar jag dig lite extra....bara så du vet.

2010-01-29 @ 10:30:16
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Papsi;-)

Hallå Hanna, underbart att solen och värmen äntligen strålar på dig, jag är inte det minsta avundsjuk:-)

Här har vi bara - 12 grader och meterhöga snödrivor.



Puss & kram

papsi;-)

2010-01-29 @ 18:36:27
URL: http://www.sodertaljesk.se
Postat av: Hilding

det värkar vara väldigt ostabilt väder där nere xD en vecka sen var det kallt o regnight o nu kokar det? haha

2010-01-30 @ 01:27:51
Postat av: Mamma

-25 i natt. Vi har tagit bilder så att du kan få se hur sjukt mycket snö det är. Jag är såååå less på det trots att det är väldigt vackert.



Många pussar och kramar

Mamma

2010-01-30 @ 14:01:50
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0