Nytt år, allting är som vanligt

Måndag, 4 Januari, kl ?

Jag är medveten om att jag lovade att bli bättre på att skriva, och att jag inte har skrivit på fyra dagar. Men det har faktiskt hänt en del så det där med att skriva har kommit i skymundan… nu tar jag dock tag i kragen och lovade mamma att jag ska försöka skriva varannan dag eller MINST tre gånger i veckan. Vi får se hur det går!

Nyårskvällen var inte så upphetsande, jag pratade med mamma och sedan med Hanna fram tills tolvslaget, det var ju väldigt trevligt förstås. Tio minuter över tolv (efter jag gått och sagt Gott Nytt År till Justine och Horst) gick jag och la mig. Nyårsdagen var det en massa städning som gällde men på eftermiddagen bestämde jag mig för att åka till Rabbit Island, precis som resten av Nelsons befolkning. Det var väldigt mycket folk! Men jag gick på strandpromenad öster ut där det var i princip folktomt. Jag försökte gå till öns ”ände” men det tog en nedranns tid. Gick väll runt 40 minuter åt ena hållet och jag kom väll i princip till slutet. Längs vägen tillbaka räknade jag antalet hajkadaver som låg strandade (det var lågvatten) och kom upp till 7! Krabbor var oräkneligt många. Jag kastade ut några snäckor med innehåll ut i havet för fiskmåsar och ”oystereaters” flockades kring strandkanten (hungriga). Väl tillbaka vid min startpunkt på stranden gick jag ut i vattnet för att bada lite. Men det var löjligt långgrunt, måste ha gott ut runt 100-200 meter och vattnet räckte fortfarande bara upp till midjan, men vågorna blev kraftigare förstås. Så jag skvalpade runt där ett tag, tills saltvattnsmaken i munnen tog över för mycket, då åkte jag hem.

I lördags skulle jag gått på bushpromenad med så blev det inte, det slutade med att jag shoppade lite i Nelson… inte så bra för plånboken men kul för garderoben! Igår var det SPCA som vanligt och sen gick jag på en annan bushpromenad där jag måste ha gjort något med foten för när jag vaknade i morse och gick upp ur sängen bultade det till rejält i foten. Det känns som jag har världens blåmärke/bula så när jag går eller står på den gör det apont. På utsidan syns det inget dock. Har ingen aning om hur jag ska bota det där vilket är rätt frustrerande. Kan ju inte gå runt så mycket liksom. Men jag väntar på att Fergus och Kate ska komma hit nu, de kommer om en timme ungefär. Får se vad vi hittar på, jag kan ju inte hoppa runt så mycket precis. Men men, det blir väll bra det med.

Jag hade kul med Photoshop igen förra veckan, när jag passade de där ungarna och hade massa tid att göra inget särskilt på gjorde jag den här.


Kommentarer
Postat av: Hilding

Jo det värkar som om du haft fullt upp ;) Bilden var riktigt fräck men ögonen tycker jag sticker ut för mycket ur bilden, tycker dom skulle varit lite mörkare i vitorna eller nått :o Och ögonfransarna hade kunnat bli bättre (vafan säger jag, kan inte göra hälften så bra av nått sånt där..) men annars e den apbra ;D

2010-01-04 @ 20:27:12
Postat av: Alexandra

Hej Hannah

Grattis på namstan önskar Alexandra och pappa och Åsa.

I bland tänker jag på dig det gör pappa också vi

saknar dig.

2010-01-05 @ 20:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0