Oväntat lång dag

Fredag, 8 Januari, kl 20:41

Pust vilken dag! Det blev inte som jag tänkt precis. Jag pratade med Jessica på Skype i morse (<3!) och fick kasta mig över till restaurangen efter det för att möta Lisa och få nycklarna till hennes bil som jag skulle ta för att komma hem till henne (Justine hade sin bil). Så fick jag vänta på Lisa som var sen och sen körde jag iväg. Det var roligt att köra en "ny" bil... man borde byta bil oftare, det är så spännande att prova något nytt! Fråga mig inte varför.
I vilket fall spenderade jag nästan två timmar hos Lisa och städade som vanligt. Sen tillbaka till restaurangen, lämna bilen och jag gick hem och trodde att nu skulle jag ha ett par timmar att varva ner, äta lunch, duscha osv innan Justine skulle lämna barnen vid 2. ICKE! Justine ringde mig 20min efter hemkomsten, mitt i min lunch, och bad mig att direkt gå till restaurangen. Jaha. Fick slänga i mig maten, klä på mig (halvt) och springa ner till restaurangen där jag IGEN fick vänta på Lisa som skulle köra mig till arenan utanför Richmond där de idag och på söndag har ett stort trav-grejj. Restaurangen står för stora delar av maten på plats så det är ett stort cateringjobb för dem! Justine som ska föda vilken dag som helst var tvungen att överlämna Fergus och Kate åt mig. Jag trodde vi skulle vara där ett par timmar och att barnen sedan skulle tröttna på att hoppa ballongslott, rida häst och äta glass men återigen blev det inte som väntat. Fick dras där nere tills halv fem då jag äntligen slet dem därifrån och åkte hem. Båda barnen gick på överskottsenergi så de var rätt jobbiga. Fick dem äntligen i säng för en timme sedan. Fullt upp har jag haft alltså!

Den senaste timmen har jag fortsatt boka alla mina resor osv. Köpte bussbiljett till Picton för den 10 mars, färjan för samma dag och sedan två nätters boende i Wellington! Det känns inte alls bra att köpa sånt för man vet aldrig vad som händer, men om jag ska få biljetterna för hyfsade priser har jag inget val... vi får hoppas att DET går som jag väntar mig i alla fall.

Nu ska jag läsa min bok (Dexter in the Dark, del 3 i serien men det fattade jag ju inte förens efter 80 sidor, tur att jag sett första delen av första säsongen av serien) och sen ska jag sova. Imorgon har jag inga planer för eftersom det där med planer aldrig går som jag väntar mig i alla fall. Vi får se vad morgondagen ger helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Hilding

Fullt upp alltså! Själv fick mamma mej att tycka om krabba igår.. Jag förstår nu varför dom tycker det är så gott faktiskt xD

2010-01-09 @ 13:39:36
Postat av: Almie

Yay! Dexter! Yay!! ^^

2010-01-09 @ 22:24:20
URL: http://almiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0