Whispering Falls

Lördag, 9 Januari, kl 17:43

Idag begav jag mig ut på en bushwalk igen, jag behöver ju träna upp mig lite för mina långpromenader nästa vecka... onsdag är 13km och detsamma på torsdag. Sen har jag en massa promenader jag ska göra under resten av semestern också, mina fötter kommer behöva gå i terapi! Jag tränar i alla fall upp dem lite. Men jag har bokat så att jag på torsdag får åka båttaxi tillbaka från nationalparken till Marahau där bilen står, det är en lättnad att inte behöva gå 30km tillbaka...

Dagens bushwalk skulle ta mig till Whispering Falls, det tog mig ungefär 2 timmar fram och tillbaka. Men det är inte mer än sisådär 6-7km tur och retur. Det tar helt enkelt längre tid ute i vildmarken av någon anledning.

Här får ni till och med en video, ehh, jag var inte sådär världsbäst på att filma men ni får väll se så gott det går. Ursäkta mitt flåsande, SÅ andfådd var jag verkligen inte, jag andades väll ganska nära kameran eller något.




  
  
  

Vad gör jag en lördag kväll? Forsätter läsa min bok, se True Blood och bara ta't lugnt. Imorgon har jag SPCA på förmiddagen och på eftermiddagen har jag ungarna fram tills kvällen. Vädret ska vara uselt imorgon enligt prognosen så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med barnen, kanske hyr jag en film åt dem eller något. Stranden blir ju knappat aktuellt.

Imorse satt jag och la upp en plan för semestern och tittade även på vad jag vill göra på nordön. Vart jag åker från Wellington. Tittar på lite olika alternativ, beroende på hur min budget kommer se ut. Jag blev läskigt pepp på det här. Skulle kännas som ett bra avslut på min tid här på Nya Zeeland, ett häftigt sätt att spendera min sista dag (på Nya Zeeland)! Men det är lite halvdyrt så vi får väll se hur det blir med den saken.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är galen om du skulle vilja göra det där, håll dig till att hoppa över vatten. Vi var och tittade på det där och det är något som jag verkligen aldrig skulle göra, usch och fy.

2010-01-09 @ 13:33:25
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Hilding

Haha ser ju fett kul ut :O Får se om mamma tycker likadant haha!

2010-01-09 @ 13:48:14
Postat av: Almie

Åh vad jag längtar tillbaka när jag ser det här...

2010-01-09 @ 22:19:49
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Almie

Btw, till skillnad från Hanna tycker jag att du ska göra ett sky jump. Jag skulle nog aldrig våga, det såg för läskigt ut, men du måste ju nästan ;) Annars kan man hoppa bungy i Auckland oxå. :P

2010-01-09 @ 22:22:15
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Simma med delfinerna istället för helvete!!! Och så kom ihåg en sak - jag har minne som en elefant och kommer ge igen tusenfalt när du får egna barn!



Pussar och kramar (kanske)

Mamma

2010-01-10 @ 16:51:16
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0