En massa avslut

Jaha, då vet jag vad jag ska skriva i fortsättningen för att få lite uppmärksamhet, mowahaha. Håll i er för det är inte många inlägg kvar.

I tisdagskväll var jag med om världens väderfenomen. Det var när jag körde ut från boxningen som jag möttes av FYRA regnbågar! Varav den ena slutade/började på fältet framför mig, det var urläckert och jag var frestad att parkera och springa ut på fältet för att leta efter en kruka med guld… det hade suttit fint.

Igår var jag ute i Kaiteriteri för sista gången, eller tja jag har väll inte varit där så överdrivet mycket men nu såg jag paradisstranden för absolut sista gången. Det var givetvis lika kallt i vattnet som förra gången men jag är väldigt härdad mot kallt vatten nu så jag plumsa i trots allt. Man domnar bort ganska fort, speciellt när man måste simma allt vad man orkar för att korsa strömmen som går mitt i viken (höger bild). Det är ganska skojigt att bara glida med strömmen men jag försökte komma till andra sidan som ni kan se på den högra bilden nedanför. Från stranden blir det väldigt snabbt djupt och på andra sidan blir det grunt och det sitter en massa vassa stenar på botten. Förstår inte varför de är vassa eftersom vattnet borde slipa dem men icke, jag skrapade knäet och det var smått smärtsamt att klättra upp på dem. Men vill man ha roligt måste man väll lida lite också.

 

Imorse var jag på SPCA för sista gången och fick säga hej då till alla, det kändes väldigt jobbigt. Fick slita mig därifrån för att inte bli alldeles gråtfärdig. Jag fick ett jättefint rekommendationsbrev från Carmen och Jane, samt ett tack-kort och en massa SPCA prylar! Mugg, nyckelring, kasse, penna osv… awww.

Kl kvart över 1 gick jag till bion för att se Alice i Underlandet, hemma kan man ju inte se den 3D plus att det är svindyrt att gå hemma så det fick bli ett sista biobesök här. Det var en trevlig film men verkligen inte en av Burtons bästa. Den hamnar nog inte ens på DVD-hyllan tror jag.

Har också avslutat mitt bankkonto idag! Buäähh. Om en timme åker jag till mitt sista pass boxning om jag inte mirakulöst kan gå på lördag. Det visar sig. Mer om helgen i ett senare inlägg!

PS. Heavenly Creatures var inte så trevlig, ”disturbing” är det bästa ordet jag kan hitta för att beskriva den.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Herregud, vad mycket "för sista gången" du gör. Det betyder att du snart är hemma :-)

2010-03-04 @ 08:25:43
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Mamma

Det betyder också att jag snart kan sluta oroa mig för:

strömmar och allt annat vattenrelaterat

hajar

box jellyfish

bungyjump

fallskärmshoppning

hopp i vattenfall med vassa stenar

idiotidéer om att sova i bilen

och allt annat som stört nattsömnen.

Undrar vad du ska hitta på hemma för att trimma mina nerver.....



Fast underligt nog känns det nästan sorgligt att du åker! Hur konstigt är inte det? Nu ska jag fortsätta med att rätta uppsatser.



Pussar och kramar

Mamma

2010-03-04 @ 11:23:45
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Jessica

1. Så du kör med lite emotional blackmail för att få kommentarer? ;)

2. Vilken vacker strand!

3. Naaw SPCA. Förstår att det måste vara massa blandade känslor.

4. Jag vill också se Alice, den hade premiär igår. Men jag har lovat att se den med Cicci och Vanne och gud vet när de kan komma till Uppsala... (vi har ju faktiskt 3Dbio här. ;) )

5. Ja jag kan tänka mig att Heavenly creatures är lite disturbing, men iaf, den verkar intressant...

2010-03-04 @ 16:46:29
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Hilding

Usch vad jobbigt det där med SPCA o det =/ Men du får väll tänka lite positivt istället, att du komme rhem till goa gammla Sverige igen =D

2010-03-05 @ 13:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0