Bra mat för barn eller?

Det är fortsatt bra här i Borrolloola och tiden går snabbt. Deg börjar bli riktigt enformigt dock, mer enformigt än i Seisia faktiskt. Kan ju va för att jag inte direkt har någon i min ålder att umgås med och jag träffar inte mycket nytt folk. Det bästa är nog att jag spenderar absolut inga pengar alls, mycket lättare att spara här. Har sparat ihop 5000 dollar än så länge med lite mer än 5 veckors arbete kvar, så jag kommer ha ganska bra med pengar när jag åker till Nya Zeeland vilket känns väldigt skönt.  

En sak jag glömde nämna i förra inlägget var att innan den förra kocken och köksbiträdet lämnade så tog de mig till ett vattenfall i närheten, vilket var trevligt. Vi kastade i några burar för att fånga räkor, fiskade, tog ett litet dopp, slog upp en lägereld och lagade lite mat över öppen eld. vi lyckades fånga en räka i alla fall, så den tillagade vi med. Liten mumsbit var bara kanske men det var ändå kul att äta en så färsk räka. Vi hade ingen lycka med det övriga fisket dock.

Jag fick nyligen order om att ha en stående meny för barnen, skriven av min arbetsgivare. Det var inga roliga nyheter. Vi ska nämligen VARJE VECKA servera barnen pizza, nuggets, kycklingburgare, party pies, sauasage rolls mm, skräpmat helt enkelt! Jag har god lust att vägra, men jag måste väll göra vad bossen säger. Dom har redan extrema problem med utbildningenni dessa områden, de kan inte koncentrera sig i skolan och får förfärliga betyg. Urbefolkningen har det väldigt svårt att ta sig in på arbetsmarknaden pga detta, och att ge barnen skräpmat 5 dagar i veckan kommer inte göra saken bättre! Jag känner mig ond som måste göra det.. vi får väl se om jag går emot det vid ett senare skede.
 
Hade faktiskt tänkt lägga ut lite bilder jag hade gjort iordning, men självklart ska ju nätet vara så förgrömmat jävla bajspiss segt att det inte går :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0